John Porter yazdığında güç ve bağımsız eğitim özel okul arasındaki bağlantı kadar geri 1965 olarak tanımlandı dikey mozaik, Kanada sınıf sosyolojisi üzerine bir dönüm noktası tez. Öğrencilerin sadece yüzde 6'sı özel okullara katılırken, ülkenin ekonomik elitlerinin yüzde 34'ünün özel sistem aracılığıyla geldiğini belirtti.
Elli yıl sonra, pek bir şey değişmemiş gibi görünüyor. Ulusal kayıt %6 civarında sabit tuttu. Ve özel okullar bir büyük anlaşma daha farklı ekonomik geçmiş şimdi erişilebilir olsa da, onlar hala Kanada liderleri ve fark yaratıcıları orantısız sayıda üretmek için görünüyor.
Aşağıdaki mezunlar listesinden okumak, bir Kanadalı 'kim kim'okumak gibidir.
Gerçekten de, altındaki mezunların listesini okumak bir Kanadalı okuma gibidir "kim". Bakanlar ve valiler, Rodos alimleri, özel anadolu lisesi Olimpiyatlar ve spor yıldızları, Kanada düzeni üyeleri, Nobel ödülü kazananlar, mucitler, girişimciler, servet 50 CEO'lar, Oscar kazananlar, askeri generaller, hümanitaristler —<Wbr> hiçbir tepe sol unvanded vardır.
Kanada özel okullarında sosyalleşme
Ama bunu ne açıklıyor?
Özel okullar sadece mezunlarının başarısıyla ilintili olabilir ve buna neden olmaz. Özel okul öğrencileri, okula gitseler bile başarılı olabilirler ve bunun yerine, (tarihsel olarak) gelmeleri için eğilimli oldukları eğitimli ve mali açıdan güvenli ailelerden yararlanabilirler.
Ama okulların rolünü elden atmak zor: denizcilik meslek lisesi eğer ev ortamı bir çocuğun gelişiminde bu kadar etkili ise, ebeveynlerden, fiziksel kaynaklardan ya da sosyal bağlantılardan aktarılan tutum ve değerler aracılığıyla, okul ortamı ve toplum da mutlaka bir rol oynar. Sosyalleşmenin, çocukların bir okulun zeminine ... ... bastıkları zaman ... ... sayılması gerektiğini kabul etmek zor.
Porter, özel okulların öğrencilere daha sonra hayatta liderlik pozisyonlarını kabul etmek için gerekli değerleri ve bağlantıları verdiğini düşünmüştür.
Porter özellikle değer ve inançların rolüne daldı. <brbr>—<brbr> gelecekteki sosyo-ekonomik durumu öngörmede teknik yeterlilik kadar önemliydi. <brbr>—<brbr> - < brbr > özel okul öğrencileri, daha sonra yaşamda liderlik pozisyonlarını varsaymak için değer ve bağlantıları düşündüler.
Özel okullar öğrencilerin gelecekteki fark yaratıcıları ile arkadaşlıklar oluşturmalarına izin verdi-diğer hırslı, saldırgan – mobil öğrenciler tarafından çevrelenmek için. Tüm bu süre boyunca, liderlerin nasıl düşündüklerini ve anadolu yakası kolej davrandıklarını öğrenip öğrenmediklerini öğrenirler. Bu şekilde, porter özel okul öğrencilerinin belirli bir "sınıf"üyesi oldu savundu. Birbirleriyle özdeşleştiler.—— temel inançlarını paylaşıyorlardı. - Kanada toplumunda birlikte lider olma eğilimindeler.
Böylece özel okullar, hırs ve mükemmellik için bir çeşit seralar haline geldi. Ve mezunlar başarılı olmak için daha kolay vakit geçiriyorlardı, çünkü zaten iktidarda olanlarla hemen bir bağ kurdular.
Bir öz-kavramın gelişimi
Porter, akademik öz-kavram ve akademik sonuçlar arasındaki ilişki üzerine modern araştırmalara hoş bir şekilde katkıda bulunuyor. anadolu sağlık meslek lisesi Öğrencilerin kendi kendini düşündüklerinin kanıtları vardır-<br>—<br> yani toplumdaki rolleri ve öğrenenler olarak yetenekleri etrafında inançlarını, aslında öğrenme konusundaki yetenek ve motivasyonlarını belirlemede önemli rol oynar.
"En az haftada bir kez, Dr. Grant [o zaman Müdürü] sabahları dualar bize ders verirdi. Onun sözleri: "size çok şey verildi ve sizden çok şey beklenecek." Onu ovaladı ve sopa yaptı. Doğru. Bize, ayrıcalıklı bir grup olduğumuzu ve ... ... bizimle birlikte bir takım beklentiler taşıdığımızı ... ... ve bunun, insanları eğitmek için iyi bir yol olduğunu ... ... öğretmemiz için elimizden geldiğince yükseğe çıkmamız gerektiğini söylediler."
Başarılı okul mezunları sadece öğrenciler ve genç mezunlar ilham ve genişletilmiş bir öz-kavram sunmak değil: onlar da doğrudan temas, mentorluk ve destek sağlar. Bu destek genellikle bir yüksek lisans kariyeri taşır.
'Geri öde' zihniyet okul mezunları arasında güçlü. Özel okul kültürünün büyük bir parçası.
"Geri ödeme" mindset okul mezunları arasında güçlü: bu özel okul kültürünün büyük bir parçasıdır. Bir arkadaş mezunları yardım etmek arzusu derin çalışır, ve birçok Kanadalı özel okullarda ağları ünlülerin sıkı. Genç mezunlar genellikle gerektiğinde onlara kapılar açmak için istekli yüksek yerlerde arkadaşları var.
Bazen okul bu ağ kolaylaştırmak için aktif bir rol alır. Silikon Vadisi'nde mi? Sorun değil: okul bir girişim kapitalist ile temasa birisi akıl hocası arıyor bölgeden koyar. Bankacılığa girmek ister misin? Okul banka başkanıyla tanışmana yardım edecek. İnsani bir göreve mi katılmak istiyorsun? Denizaşırı bir hayır kurumu başkanıyla görüşmeye ne dersin?
Gelecek nesil
Bu özel okul öğretmenlerinin kayıtları devam edecek mi? < wbr>akademik performans herhangi bir gösterge ise, bunu düşünmek için bir neden gibi görünüyor .
Kanadalı akredite bağımsız okullar (CAIS) tarafından 2014 çalışması Cais okullarından öğrenciler ortalama %83.2 ilk yıl Üniversitesi-bir "a" ortalaması ortalama olduğunu gösterdi. Bu gerçekten dikkate değer: birinci sınıf üniversite notu düşüş ünlüdür ve düşüş özellikle en üst üniversitelerde dik (%67 çoğu lisans programlarında tipik bir ilk-yıl ortalama).
Kanada özel okul mezunları da Harvard, Yale, Princeton, Stanford ve Oxford gibi üst uluslararası okulların bazı etkileyici bir oranda kabul kazanıyor.
Özel okullar o zaman ileri çalışmalar için iyi öğrenciler hazırlanıyor gibi görünüyor. Bu, bilim, iş, sanat, siyaset, vb.gibi toplumdaki gerçek katkıları nasıl yansıtır?—— görünmeye devam ediyor.
Ancak bu öğrenciler güçlü bir akademik temelden daha fazlasına sahipler: aynı zamanda zaman—test edilmiş değerlerle kaynaşmış ve güçlü ağlara bağlıydılar. Mezunlar bu varlıklar üzerinde zaman içinde aktif hale gelecek ve döngü büyük olasılıkla devam edecek.
Alanla mezunların listesi
Aşağıda Kanada'da üst özel okullardan en dikkat çekici mezunları biz web sitemizde kapak, kıyıdan kıyıya.
Daha dar ve daha yerel bir görünüm için, Ontario, British Columbia ve batı Kanada, ya da Quebec ve maritimesiçin mezun sayfamıza bakın.